Huishoudelijk reglement

Begripsbepalingen  

Artikel 1  

In dit huishoudelijk reglement wordt verstaan onder:  

-    Algemene Leden Vergadering: 

het orgaan van de vereniging dat wordt gevormd door stemgerechtigde leden van de Vereniging;  

-  Bestuur: 

het Bestuur van de vereniging;

-  Schriftelijk/digitaal: 

bij brief, e-mail of via de website van de Vereniging kan worden ontvangen mits de identiteit van de verzender met afdoende zekerheid kan worden vastgesteld;

-    Statuten:

de statuten van de Vereniging;  

-    Vereniging:

de rechtspersoon waarop de Statuten en het huishoudelijk reglement betrekking hebben.

Werking huishoudelijk reglement  

Artikel 2  

1.          Het huishoudelijk reglement is onlosmakelijk verbonden met de statuten.  

2.          In gevallen, waarin dit reglement niet voorziet, beslist het bestuur.    

Lidmaatschap  

Artikel 3  

1.          Op het aanmeldingsformulier, beschikbaar op de website, dient o.a. te worden vermeld: voornaam, achternaam, geslacht, adres,    woonplaats, e-mailadres, geboortedatum, bankgegevens, nationaliteit en (mobiel) telefoonnummer.  

2.          De aanmelding als lid dient door middel van het invullen van het aanmeldingsformulier op de website van TV United Service (hierna US).  

3.          Het bestuur neemt de aanmelding in overweging en zal zodoende het kandidaat-lid via de ledenadministratie op de hoogte brengen van alle benodigde informatie. Het bestuur heeft hierin het recht om een ledenstop in te stellen. Is de ledenstop van kracht, dan worden kandidaat-leden op een wachtlijst geplaatst. In volgorde van aanmelding zal, bij ruimte, toelating door het bestuur plaatsvinden.

4.          De bij de aanmelding tot het lidmaatschap verstrekte persoonsgegevens worden door de vereniging opgenomen in het ledenbestand van de vereniging in verband met alle reguliere verenigingsactiviteiten.  

5.          Het lid is verplicht alle veranderingen in zijn/haar persoonsgegevens direct door te geven via Clubapp, website of ledenadministratie.

6.          De vereniging kan de persoonsgegevens (deze staan standaard in de Clubapp/Website achter de beveiligde login) van de leden binnen verenigingsverband openbaar maken in verband met alle reguliere verenigingsactiviteiten en is verplicht de persoonsgegevens te verstrekken aan de KNLTB in verband met de aanmelding als lid.    

Vormen Lidmaatschap  

Artikel 4  

1.          De vereniging kent de volgende lidmaatschap vormen:  

  • a.         Seniorlid vanaf 18 jaar  
  • b.         Juniorlid tot en met 17 jaar  
  • c.          Slapend lidmaatschap  
  • d.         Bijzonder lidmaatschap    

2.          Het bestuur is vrij om nieuwe lidmaatschappen te creëren die onder een van de lidmaatschap vormen uit artikel 4, lid 1, vallen.

3.          Het bestuur is verantwoordelijk voor het verschaffen van duidelijke informatie omtrent alle geldige lidmaatschappen op de website en via andere communicatiemogelijkheden.  

Seniorlidmaatschap  

Artikel 5  

1.             Seniorleden van de Vereniging zijn natuurlijke personen die voor de eerste januari van het verenigingsjaar de zeventienjarige leeftijd hebben bereikt en die de tennis- en/of padelsport actief beoefenen of beoefend hebben.  

2.             Seniorleden zijn verplicht jaarlijks contributie te betalen aan de Vereniging zoals benoemd in artikel 10.  

3.             Seniorleden zijn verplicht om jaarlijkse bar en/of alternatieve diensten te vervullen op de Vereniging zoals benoemd in artikel 11.      

Juniorlidmaatschap  

Artikel 6  

1.             Junior leden van de Vereniging zijn natuurlijke personen die voor de eerste januari van het verenigingsjaar maximaal de zeventienjarige leeftijd nog niet hebben bereikt en die de tennis- en/of padelsport actief beoefenen of beoefend hebben.

2.             Junior leden zijn verplicht jaarlijks contributie te betalen aan de Vereniging zoals benoemd in artikel 10.    

Slapend lidmaatschap  

Artikel 7  

1.          Een lid dat met een goede geldende reden (ziekte, zwangerschap of blessure) niet actief kan spelen, kan slapend lid worden voor in beginsel voor één seizoen.

2.          Een slapend lid is niet speelgerechtigd en hoeft geen kantinedienst te verrichten.  

3.          Een verzoek om in aanmerking te komen voor het slapend lidmaatschap dient, onder opgaaf van reden, schriftelijk te worden gericht aan het bestuur.  

4.          Wanneer het slapend lid hersteld is, richt deze zich opnieuw tot het bestuur met het verzoek om weer actief lid te worden en betaalt evenredig de contributie, zoals vermeld op de website, voor de rest van het lopende jaar.  

5.          Het slapend lidmaatschap gaat in c.q. eindigt op de eerste dag van de eerstvolgende maand, waarin het verzoek daartoe is gedaan. Restitutie vindt plaats op basis van de niet gespeelde maanden.

6.          De hoogte van de contributie voor het slapend lidmaatschap wordt jaarlijks door het bestuur vastgelegd.    

Bijzonder lidmaatschap  

Artikel 8  

1.             Onder de bijzondere lidmaatschappen vallen o.a. ereleden, leden van verdienste, weekend, winterleden & proefleden.  

2.             Ereleden en leden van verdienste worden benoemd door de Algemene Leden Vergadering (hierna ALV) en zijn vrijgesteld van de verplichting tot betaling van contributie en het lopen van kantinediensten.  

3.             Weekend leden hebben toegang tot het park vanaf vrijdagmiddag 14h00 tot en met zondagavond 22h00. Winterleden mogen spelen vanaf 1 september tot en met 1 maart. Proefleden zijn lid voor een periode van 3 maanden. Dit laatste lidmaatschap mag niet binnen 3 jaar herhaald worden.    

Contributie  

Artikel 9  

1.             Leden zijn verplicht de contributie binnen twee weken na ontvangst van de factuur in het nieuwe verenigingsjaar te voldoen. Voor alle leden bestaat de mogelijkheid de contributie te betalen via een automatisch incasso.

2.             De contributie kan betaald worden in termijnen zijnde 1 maart, 1 mei & 1 juli. Hiervoor moet het lid een schriftelijk verzoek doen aan de ledenadministratie als ook aan het bestuur uiterlijk 15 januari in het nieuwe verenigingsjaar.

3.             Indien op de uiterste betaaldatum het verschuldigde contributie bedrag niet voldaan is, volgt éénmaal een herinnering tot betaling aan het betreffende lid. Indien de contributie alsnog niet is ontvangen dan zal het bestuur de (digitale) spelerspas blokkeren waardoor het lid niet kan spelen. Zodra de contributie alsnog is ontvangen zal de (digitale) spelerspas weer opengesteld worden en kan het lid weer spelen.  

4.             De penningmeester in samenwerking met de ledenadministratie stuurt jaarlijks de (digitale link) factuur uit naar alle leden bij het bij de ledenadministratie bekende adres. In het geval van gewijzigde bank of e-mail gegevens moet dit ten spoedigste schriftelijk doorgegeven worden aan de ledenadministratie en het bestuur.

5.             De bedragen van contributie (soorten) en inschrijfgelden voor het eerstvolgende verenigingsjaar worden jaarlijks op voorstel van het bestuur vastgesteld door de ALV.  

6.             Indien per één mei van het nieuwe verenigingsjaar de contributie niet door de Vereniging is ontvangen, wordt aangenomen dat geen prijs meer gesteld wordt op het lidmaatschap en eindigt daarmee het lidmaatschap van US alsmede het KNLTB lidmaatschap. Alle verplichtingen, zoals contributie en bar en/of alternatieve diensten, die uit het lidmaatschap voortvloeien moeten nog steeds worden voldaan! Vanaf dit moment kunnen ook leden van de wachtlijst worden toegevoegd als lid.  

7.             Alleen op schriftelijk verzoek kan uitstel of spreiding van de contributiebetaling worden verleend. Het bestuur oordeelt en beslist over iedere aanvraag.  

8.             Indien na een eenmalige betalingsherinnering na de deadline zoals genoemd in artikel 10, lid 2, de contributiebetaling alsnog niet voldaan wordt dan bepaalt het bestuur elk jaar of er een incassoprocedure zal worden ingesteld. Elk lid dat zijn contributie niet heeft betaald, zal daarover schriftelijk worden geïnformeerd. In deze brief staat een termijn van eenentwintig dagen genoemd, waarbinnen men moet reageren. Ontvangt het bestuur, nadat de termijn verstreken is, geen bericht van het aangeschreven lid, dan wordt dit lid in de administratie gewaarmerkt als wanbetaler en treedt de incassoprocedure in werking. Gedurende deze periode blijft het desbetreffende lid verplicht te voldoen aan alle verplichtingen die uit het lidmaatschap voortvloeien. Indien een lid niet tijdig voldoet aan zijn financiële verplichtingen tegenover de vereniging, is het desbetreffende lid vanaf de vervaldatum over het verschuldigde bedrag de wettelijke rente en de met incasso verbonden kosten verschuldigd.  

9.             Ereleden en leden van verdienste zijn vrijgesteld van het betalen van de contributie met ingang van het eerstvolgende verenigingsjaar volgend op het moment van benoeming.      

Bar- en/of alternative diensten  

Artikel 10  

1.          De senior leden zijn verplicht om ieder verenigingsjaar bar- of alternatieve diensten te vervullen.  

2.          Junior leden die overgaan naar het senior lidmaatschap dienen in het overgangsjaar bardienst te gaan lopen. Leden van vijfenzeventig jaar of ouder zijn hiervan vrijgesteld.  

3.          Het is mogelijk om deze bar- of alternatieve diensten af te kopen.  

4.          Bij het niet komen opdagen voor een bardienst, wordt per dienst een boete opgelegd. Na betaling van de boete vervalt vervolgens de desbetreffende dienst.  

5.          Indien een bardienst door omstandigheden geen doorgang kan vinden, wordt in onderling overleg met de bardienst-planner een oplossing gezocht.  

6.          Het aantal te vervullen bardiensten, de duur van de bardiensten, het afkoopbedrag en de hoogte van de boete worden vastgesteld door de ALV en worden met directe ingang actief. Het bestuur draagt zorg deze afspraken duidelijk met de leden te communiceren als ook deze te publiceren op de website.  

7.          Het bestuur, ereleden en leden van verdienste zijn vrijgesteld van het lopen van bar- of alternatieve diensten met ingang van het eerstvolgende verenigingsjaar volgend op het moment van benoeming.    

Opzeggen lidmaatschap  

Artikel 11  

1.             In aanvulling op artikel 10, lid 2, van de statuten dient opzegging van het lidmaatschap door het lid vóór één december van het lopende verenigingsjaar schriftelijk bij het bestuur en de ledenadministratie te geschieden.  

2.             Indien een opzegging van het lidmaatschap ná één december bij het bestuur binnenkomt dan zal dit worden verklaard als ongeldige opzegging. Het lid zal dan lid moeten blijven en is verplicht om de contributiebetaling voor het aankomende verenigingsjaar te voldoen alsmede alle andere verplichtingen die aan het lidmaatschap verbonden zijn.    

Overige rechten en verplichtingen van de leden  

Artikel 12  

1.             De leden zijn verplicht zich te houden aan het ter plaatse geldende baanreglement en aan de schriftelijke of mondelinge aanwijzingen van het bestuur en/of namens het bestuur optredende personen of commissies. Het is verplicht om op de baan gepaste tennis- en/of padelkleding en schoenen te dragen.  

2.             Ieder speelgerechtigd lid kan onder zijn/haar begeleiding een introducé, welke geregistreerd wordt, meenemen het park op. Introductie van dezelfde persoon kan slechts vijf maal per verenigingsjaar plaatsvinden, steeds niet langer dan een dag. Het introducerend lid dient voor iedere introducé per dag een vast bedrag wat jaarlijks door het bestuur wordt vastgesteld te betalen, voorafgaand aan het spelen, te betalen via de Clubapp (iDeal) of bij de kassa bij het lid wat de bardienst verzorgd. De introducé dient zich te houden aan geldende fatsoens normen en waarden van US.

3.             De leden hebben het recht bij alle bijeenkomsten (geen bestuurs- en commissievergaderingen zijnde), wedstrijden en andere evenementen van de Vereniging aanwezig te zijn of deel te nemen.  

4.             De leden zijn verplicht alle veranderingen in de persoonsgegevens ten spoedigste aan de daartoe aangewezen persoon door te geven.    

Algemene Leden Vergadering - ALV

Artikel 13  

1.             Kandidaatstelling voor een door de ALV te verkiezen functionaris geschiedt door het bestuur en/of door vijf seniorleden, ereleden of leden van verdienste. Kandidaatstelling door het bestuur geschiedt, nadat het bestuur zich ervan heeft vergewist, dat de te stellen kandidaten een eventuele benoeming zullen aanvaarden. Kandidaatstelling door de leden geschiedt door middel van inlevering bij de secretaris van een daartoe strekkende schriftelijke verklaring, vergezeld van een bereidverklaring van de gestelde kandidaat, uiterlijk zeven dagen vóór de ALV.  

2.             Een besluit van of benoeming door de ALV, niet rechtstreeks betrekking hebbende op een agendapunt van vergadering, is ongeldig.  

3.             De agenda van de ALV bevat, behalve de uit de Statuten of de voorgaande artikelen van dit reglement voortvloeiende punten, elk voorstel, dat tenminste zeven dagen vóór verzending van de uitnodiging door tenminste vijf leden schriftelijk bij de daartoe aangewezen persoon is ingediend.  

4.             Alle op de agenda van een vergadering voorkomende punten worden in die vergadering aan de orde gesteld en behandeld. Bij ieder punt wordt tevens behandeld elk mondeling door een lid tijdens de vergadering gedaan voorstel, dat rechtstreeks met het aan de orde zijnde agendapunt samenhangt, mits in geval van een ALV ondersteund door tenminste vier andere leden.    

Bestuursfuncties en benoeming  

Artikel 14  

1.        Het bestuur bestaat uit een voorzitter, secretaris, penningmeester en algemene bestuursleden tot een maximum van gezamenlijk zeven bestuursleden. Allen dienen handelingsbekwaam te zijn.  

Voorzitter:   De voorzitter leidt de vergadering en oefent toezicht uit op het volvoeren van de taak van het bestuur. Hij draagt zorg voor het naleven van de Statuten, het huishoudelijk reglement en alle verdere regelingen en bepalingen;      

Secretaris: De secretaris is speciaal belast met:  

a.             Het toezicht op de inkomende en uitgaande correspondentie;  

b.             Het voeren van de correspondentie en het mede tekenen van alle van de   vereniging uitgaande stukken, tenzij het bestuur een regeling treft;  

c.             Het notuleren van de ALV en bestuursvergaderingen;  

d.             Het opstellen van het jaarverslag, in overleg met de voorzitter;  

e.             Het bijhouden van het verenigingsarchief;  

f.               Het aansturen van de ledenadministratie voor het bijhouden van de ledenlijst.    

Penningmeester:   De penningmeester is speciaal belast met:  

a.             Het beheer van de verenigingsgelden en de administratie hiervan;  

b.             Het innen van de contributies en de overige inkomsten;  

c.             Het toezicht op de aanwending van de verenigingsgelden;

d.             Het opstellen en uitbrengen van het financieel verslag en de begroting;  

e.             De kascommissie en het bestuur inzage te geven van de kas en van alle   boeken en bescheiden en ook alle inlichtingen te verstrekken die door hen ter zake van zijn beheer worden gevraagd.    

2.          Het bestuur bepaalt welke taak ieder van de bestuursleden zal hebben te vervullen.  

3.          Het Bestuur volgt qua benoeming en aftreding van bestuursleden artikel 11 van de statuten. Bestuursleden worden gekozen en benoemd door de ALV uit een lijst van het bestuur en/of ten minste 5 meerderjarige leden voorgedragen kandidaten. Daarnaast treedt elk bestuurder uiterlijk drie jaar na benoeming af en is terstond herkiesbaar, waarbij de volgorde zoveel mogelijk wordt bepaald door een aftreed rooster. De ALV kan een bestuurslid te allen tijde ontslag verlenen. Het bestuurslidmaatschap eindigt ook wanneer het lidmaatschap van de Vereniging wordt opgezegd dan wel wanneer het bestuurslid zelf zijn functie wenst neer te leggen.  

4.          Tot uiterlijk één week vóór de ALV heeft elk stemgerechtigd lid het recht per vacature schriftelijk bij de secretaris kandidaten te stellen, waarbij moet blijken dat de kandidaat met kandidatuur akkoord gaat.    

Rechten en verplichtingen van het bestuur  

Artikel 15  

1.             Het bestuur heeft tot taak de verenigingsbelangen, binnen de kring van zijn bevoegdheid, in haar gehele omvang te behartigen en is voor zijn besluiten en handelingen verantwoording verschuldigd aan de ALV. Daarnaast volgt het bestuur al hetgeen dat vastgelegd is in de WBTR.  

2.             Het bestuur is verplicht, op overzichtelijke wijze, een volledige administratie bij te houden van:  

a.             namen en adressen van de in artikel 5, lid 1 van de statuten bedoelde personen;  

b.             presentielijsten en notulen van alle ALV en vergaderingen van het  bestuur;

c.             de bezittingen en schulden van de Vereniging. Kleine voorwerpen van geringe waarde, waarvan het gebruik korter dan een jaar pleegt te duren, behoeven daarin niet te worden opgenomen.  

3.             Van de onder artikel 16, lid 2, sub a, bedoelde administratie moet aan ieder lid, die daarom verzoekt, binnen één week inzage worden verstrekt omtrent zijn eigen gegevens.  

4.             Aankopen en betalingen boven 5% van de jaarlijkse begroting dienen, met uitzondering van de bij de ALV vastgestelde goedgekeurde begrotingsbedragen, de voorafgaande goedkeuring te hebben van de ALV.   

5.             De vergaderingen van het bestuur worden gehouden zo dikwijls als de voorzitter of ten minste drie bestuursleden dit wensen. De voorzitter heeft in deze vergadering de leiding en is bevoegd de spreektijd van alle bestuursleden bij elk agendapunt te limiteren, alsmede de vergadering te schorsen of te verdagen.

6.             Een bestuursvergadering wordt bijeengeroepen door middel van verzending van een schriftelijke uitnodiging aan ieder bestuurslid, ten minste zeven dagen vóór de datum van de vergadering. Bij de oproeping wordt tevens vermeld of toepassing wordt gegeven aan de mogelijkheid om door middel van een digitaal communicatiemiddel deel te nemen aan de vergadering en eventuele voorwaarden die daarbij gelden. Tot het bijeenroepen van een bestuursvergadering is de voorzitter bevoegd. Hij is daartoe verplicht op verzoek van ten minste drie bestuursleden. Indien aan dit verzoek binnen veertien dagen geen gevolg wordt gegeven en de bestuursvergadering niet binnen achtentwintig dagen na indiening van het verzoek wordt gehouden, zijn de verzoekers zelf tot bijeenroeping bevoegd.  

7.             Ieder bestuurslid heeft in de vergadering één stem, mits er geen sprake is van belangenverstrengeling. In dat geval mag het desbetreffende bestuurslid alleen een adviserende rol spelen. Het stemrecht mag niet door middel van gemachtigde worden uitgeoefend. In het geval van een gelijke stemming heeft de voorzitter de doorslaggevende stem.  

8.             Het bestuur is bevoegd om leden te schorsen en (financiële) straffen op te leggen mits daartoe een gedegen onderbouwing aan ten grondslag licht. De mate en duur van de straf kan eveneens door het bestuur bepaald worden. Daarnaast hebben alle bestuurs- en/of commissieleden benoemd door het bestuur het recht om corrigerend op te treden.  

9.             Het bestuur wordt voor zijn gevoerde beleid van het afgelopen verenigingsjaar gedechargeerd bij besluit van de ALV.    

Commissies  

Artikel 16  

1.             De ALV kan één of meer commissies benoemen, met algemene of bijzondere opdrachten, die zich niet mogen uitstrekken buiten de grenzen van de bevoegdheden van de benoemde commissie. Deze commissie en de door het bestuur ingestelde commissies blijven te allen tijde verantwoordelijk tegenover het orgaan dat hen heeft benoemd. Bij of na de benoeming kunnen tevens de bevoegdheden en verplichtingen van elke commissie worden geregeld of gewijzigd. De commissies kunnen ten allen tijden door de ALV of bij uitzonderling door het bestuur worden ontbonden. Ook kunnen één of meer leden daarvan als zodanig door de ALV en/of bestuur worden ontslagen en al dan niet door anderen worden vervangen. Een nieuw (vervanging/uitbreiding) commissielid dient voorgedragen te worden, aan het bestuur ter goedkeuring, door de voorzitter van de commissie.  

2.             De commissie als bedoel in artikel 14, lid 4, van de Statuten en hierna te noemen als de kascommissie, bestaat uit twee leden, die geen deel mogen uitmaken van het bestuur en als vrijwilliger gekenmerkt worden. Deze commissie onderzoekt de rekening en verantwoording van het bestuur en brengt aan de ALV verslag uit van haar bevindingen. De kascommissie kan voorstellen indienen bij het bestuur betreffende de financiële en daarmee verband houdende administratieve aangelegenheden. Voor wat betreft het benoemen van de kascommissie geldt hetgeen gesteld is in artikel 14, lid 4, van de Statuten. In ieder geval dient elk jaar één lid op te stappen die niet direct herkiesbaar is. De gekozen neemt voor twee jaar plaats in de kascommissie om roulatie te bevorderen.  

3.             Het bestuur kan uit de leden van de Vereniging commissies samenstellen welke door het bestuur geformuleerde taken vervullen. Bestuursleden kunnen ook zitting hebben in commissies. De commissies zijn verantwoording verschuldigd aan het bestuur en schrijven elk jaar voor de ALV een verslag wat gedeeld wordt met de voorzitter en de secretaris.  

4.             De actuele commissies, hun taken en bevoegdheden en welke leden deze commissies vertegenwoordigen, staan vernoemd op de website van US.   

Sponsoring  

Artikel 17  

1.             Elk aangaan van sponsoring dient via het bestuur te lopen. Het is verboden zonder toestemming van het bestuur tijdens officiële wedstrijden, competitie en door de vereniging georganiseerde evenementen zichtbaar reclame te maken en/of te dragen.  

2.             Het is verboden voor het bestuur en/of aangewezen personen om sponsoren te regelen voor de vereniging die gelieerd zijn aan strafbare feiten.   

Aansprakelijkheid  

Artikel 18  

1.          De vereniging en het bestuur kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor medische, materiële, financiële of maatschappelijke gevolgen van het in het verenigingsverband beoefenen van de tennis- en/of padelsport in de ruimste zin.  

2.          Indien de vereniging door derden aansprakelijk wordt gesteld voor door één van haar leden toegebrachte schade, niet voorkomend uit normaal gebruik van ter beschikking staande materialen, zal deze aansprakelijkheid worden afgewenteld op het desbetreffende lid dat de schade heeft veroorzaakt.  

3.          Indien de vereniging een boete ontvangt direct veroorzaakt door een lid of door een groep van leden dan zal deze boete direct worden verhaald op de desbetreffende leden met inachtneming van eventuele rente, verhoging of incassokosten. Leden zijn verplicht om deze boete te betalen binnen een door het bestuur bepaald geldend termijn wat schriftelijk zal worden gecommuniceerd.  

Persoonsgegevens  

Artikel 19  

1.             Het bestuur houdt een register bij waarin de namen, adressen en geboortedata, geslacht alsmede een telefoonnummer en persoonlijk e-mailadres van de in artikel 5, lid 1 van de statuten bedoelde personen / leden zijn opgenomen. In het register worden alleen die gegevens bijgehouden die voor het realiseren van het doel van de Vereniging noodzakelijk zijn. Het bestuur kan alle geregistreerde gegevens aan derden verstrekken, waaronder sponsors, behalve van het lid dat tegen deze verstrekking bij het bestuur schriftelijk bezwaar heeft gemaakt. Doorgifte zonder het recht op bezwaar gebeurt voor de noodzakelijk door de vereniging aan derden te verstrekken gegevens, waaronder aan de KNLTB, en aan overheden of instellingen, onder andere in verband met te verkrijgen subsidies. De gegevens worden op een veilige manier door het bestuur in het register bijgehouden en mogen bewaard blijven ook nadat leden hun lidmaatschap hebben opgezegd tot een maximum van zeven jaar.    

2.             De Vereniging staat vrij om tijdens alle vormen van evenementen foto’s en video’s te maken van het evenement en eventuele personen, leden en niet leden, die aanwezig zijn op US. Deze foto’s en video’s mogen gebruikt worden door het bestuur door middel van publicatie op de website, social media en alle andere online omgevingen. Daarnaast mogen de foto’s gebruikt worden voor uitingen op onder andere flyers, banners, posters, en dergelijke. Indien dit niet gewenst is, moet dit kenbaar gemaakt worden bij het bestuur of organisatie van een evenement.  

Openstelling complex en gebouw Vereniging

Artikel 20

1.             De openstellingstijden van het complex en gebouw worden door het bestuur, in overleg met Park- & Barcommissie, vastgesteld.  

2.             De banen kunnen het hele jaar bespeeld worden tenzij het bestuur anders beslist na overleg met de Parkcommissie in verband met weersomstandigheden of andere omstandigheden die het bestuur noodzakelijk acht.  

3.             Het bestuur is bevoegd om het gebruik (notificatie minstens een week tevoren) van complex / clubgebouw gerelateerd aan de tennis- en padelsport dan wel bijdragen aan een maatschappelijk belang voor bijzondere doeleinden te reserveren.

4.             De Vereniging draagt generlei verantwoordelijkheid voor de eigendommen, van welke aard dan ook, van de leden of derden op het complex dan wel in het clubgebouw aanwezig.

5.             Het bestuur behoudt zich het recht voor om mededelingen die uitsluitend verband houden met de Vereniging zelf die in het gebouw worden geplaatst te verwijderen welke naar de mening van het bestuur niet passend zijn.    

Slotbepalingen  

Artikel 21

1.          Niemand kan voor enige nalatigheid onbekendheid met de Statuten, huishoudelijk reglement of andere reglementen voorwenden.  

2.          Alle leden kunnen kennisnemen van de Statuten, het huishoudelijk reglement of andere reglementen via de website van de vereniging. Nieuwe leden zullen eveneens bij toelating tot de vereniging alle documenten eenmalig digitaal ontvangen.  

3.          Aldus vastgesteld door de Algemene Leden Vergadering op 28 februari 2024. 

Huishoudelijk Reglement United Service.pdf